tiistaina, toukokuuta 06, 2008

Pitsiä puikoilla

Tämä on ollut jo jonkin aikaa puikoilla, eli tuloillaan on minulle itselleni Novitan Jasmin-langasta pitsineuletakki. Mallineuleeseen olen tosi tyytyväinen! Se löytyi sitten kuitenkin monen mallitilkun jälkeen siitä kirjasta, josta en edes erityisemmin pitänyt, siis viimeisimmistä neulekirjahankinnoistani;-) Ehkä kirja sittenkin on ihan käyttökelpoinen!
En ole vielä ollenkaan varma minkä mallinen takki tästä tulee, teen ensin taka- ja etukappaleet kainaloihin saakka ja vielä hihatkin samaan kohtaan, ja sitten päätän tuleeko tästä raglan-mallinen vai ei. Tykkäisin raglanista ja olen huomannut että se sopii minulle 100 kertaa paremmin kuin tavallinen hiha, mutta tämä pitsimalli on vähän hankala raglaniin... Yksi vaihtoehto olisi neuloa yläosa sileää. Silloinhan raglankavennukset menisi helposti, mutta en tiedä näyttäisikö sellainen ratkaisu muuten hyvältä.
Nyt kuitenkin teen rauhassa niitä kappaleiden alaosia;-) Lanka on mukavan paksua joten neule etenee mukavasti!

Löysin Ravelrystä omista Projekteistani myös yhden keskeneräisen neuleen, jonka olin ihan unohtanut laatikon pohjalle (kätevää kun on Ravelry!) ja neuloin sen valmiiksi. Enää puuttuu langanpäiden päättely ja se vaihe jossa naperoa suostutellaan pukemaan mekko ylle jotta saisin edes yhden käyttökelpoisen kuvan neuleesta... Sitä odotellessa... ;-)

Ei kommentteja: