keskiviikkona, huhtikuuta 04, 2007

Blondi värjää;-)

Olin vähän aikaa sitten heittämässä pois vanhaa puuvillaneulettani (ostettua), kunnes muistin värjäysjutut, joista on ollut jossain vaiheessa Modassakin juttuja ja onhan neuleblogeissakin ollut hyviä kokemuksia värjäyksestä. Ajattelin että eihän siinä mitään menetä jos kokeilee vanhaan neuleeseen, jonka olisi ollut valmis jo heittämään pois. Ostin Dylonin pesukonevärjäykseen tarkoitettua väriä ja tässä tulos:



Kaikki meni hyvin, paitsi että neuletta pesukoneesta ottaessani en voinut kuin nauraa: blondi tosiaan oli värjäämässä!!:-) Eihän vetoketju mihinkään värjäänny, joten se on alkuperäisen värinen vaaleansininen... Neuleesta tuli kuitenkin niin ihanan värinen (oliivinvihreä) että kävin tänään ostamassa siihen uuden vetoketjun, ja Eurokankaasta löytyikin juuri sopiva!

Olen todella tyytyväinen tuohon kokeiluun, ja itse asiassa olen jo vaatevarastoani katsellut sillä silmällä että mitä muuta voisi värjätä... ja samalla harmittelen niitä vaatteita joita olen heittänyt pois siksi kun ne on vaan olleet vähän vanhoja - nehän olisi voinut värjätä!!

Matkaa varten olen tyhjennellyt jääkaappia ja sieltä löytyi kermaa ja rahkaa, niin syntyi tällainen piirakka, tuli aika namia ja sattumalta vielä pääsiäisenväristäkin:-)



Ei kommentteja: